RRA Zlatiborske oblasti

RRA Header

Зашто локални производи нису довољно заступљени у туристичкој понуди?

У оквиру пројекта Регионални ланац вредности на подручју међуопштинске сарадње, 2., 3.и 4. децембра  одржани су састанци у Ужицу, Новој Вароши и на Златибору на којима су представници хотелско – угоститељског сектора, произвођача, локалних власти, туристичких организација и агенција дискутовали о могућностима за успостављање ланца набавке локалних производа за индустрију туризма.

Након  истраживање и анализа  тражње и понуде локалних производа на територији Златибора, Златара и Таре које је спроведено током септембра, октобра и новембра, ови састанци су организовани са циљем да се тестирају налази истраживања и заједнички дође до кључних препорука и акционог плана за успостављање функционалнијег ланца набавке. Кроз истраживање је анкетирано  300 туриста, 100 субјеката хотелско – угоститељског сектора, 200 пољопривредних газдинстава и 100 фирми које се баве производњом и/или прерадом локалних производа. На основу прелиминарних резултата анализе, урађени су и дубински интервјуи са 50 хотела и ресторана и 50 фирми са овог подручја.

Резултати истраживања показали су да локални производи нису довољно заступљени у туристичкој понуди и да не одговарају потребама и захтевима туриста. Са друге стране, недостатак синхронизоване промоције и сарадње свих актера  развоја туризма такође представља проблем у контексту заокруживања  туристичког производа регије Западна Србија.  Локални производи имају потенцијале, али су као последица недовољне сарадње на промоцији, од стране туриста препознати само млечни и сувомеснати производи и ракија, док су  мед, лековито биље, воћне прерађевине и зантаски производи недовољно присутни и маргинализовани. 

На основу информација и предлога који су изнети током дискусија на састанцима, припремиће се акциони план за имплементацију 3 кључне препоруке, које би средњорочно могле да допринесу решавању идентификованих проблема. На завршном догађају који је планиран у  другој половини јануара 2014., биће представљена платформа за будуће активности и пројекте свих заинтересованих страна на подручју Златибора, Златара и Таре.

Прилог ТВ Лав можете погледати овде.

Избор из конкурса

Конкурс за доделу кредитних средстава за подстицање квалитета туристичке понуде

Институција која расписује конкурс: Министарство трговине, туризма и телекомуникација

Рок за предају документације: 01-10-2018

Тема: Кредити, Туризам
 

Избор из вести

Компанија дм дрогерие маркт покреће пројекат „дм инкубатор”

Најуспешнији, нови производи српских произвођача наћи ће се на полицама свих дм продајних објеката широм Србије

Београд, 1. октобар 2018. године – Компанија дм дрогерие маркт покренула је пројекат „дм инкубатор” који српским произвођачима пружа могућност да развију свој производ и пласирају га на домаће тржиште кроз ланац дм продавница, како би допринела развоју домаће производње и конкурентности домаћих производа на нашем тржишту. Учешћем у овом пројекту, који се реализује у сарадњи са УСАИД Пројектом за конкурентну привреду, Развојном агенцијом Србије (РАС) и Националним удружењем за развој органске производње Сербиа Органица, произвођачи из сегмента хране, додатака прехрани или козметике, односно производа за негу и лепоту, стичу могућност да свој производ на најбољи начин представе на домаћем и, потенцијално, најзахтевнијим европским тржиштима.

 

Тренутна посета

Имамо 176 гостију на мрежи

Придружите нам се на

РРА Youtube канал
РРА Facebook профил
РРА Twitter
РРА LinkedIn профил
Сада сте овде Подршка развоју туризма Зашто локални производи нису довољно заступљени у туристичкој понуди?